Jag i skolans kök?

Hejsan!
Nu orkar jag blogga igen :)
I skolan var det lite segt de första timmarna eftersom det är måndag. Sedan var det mat och sen så skulle jag vara köksdijour (vet inte hur det skrivs) Nå, det betyder iallafall att då man går på nian i vår skola, så är det varje dag 2 elever som hjälper till i köket efter man har ätit sin mat. Det var 1:a gången för mej nu och jag tyckte att det var ganska roligt eftersom jag missade finska lektionen :)
Jo, jag bor i Finland, men jag är finlandssvensk. Jag går i svårare finska grupp, alltså Mofi= Modersmålsinriktad finska eftersom min mamma är finsk. (min pappa är finlandssvensk)
Okej, men det var ju inte finska jag skulle skriva om!
Jo, i köket så behövde vi bara röra i rena saker när vi hjälpte till. Vi gjorde tex. sortera ren bestick, sätta matbrickorna&tallrikarna i högar o.s.v.
Efter det så fick vi glass! :)
Annat idag? Jo, vi hade kemi för första gången dethär läsåret, jag ska verkligen försöka höja mitt vitsord i kemi!
Har som tur är inga läxor tills imorgon :)

kram
emppu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0