Svar på frågorna!

Tack alla ni! Nu ska ni få era svar :) J= jojjo E= emppu

1. Varför bloggar ni på blogg.se och inte på en finsk adress? :) har finland ingen egen bloggsida   som denna eller är det svenska som är det naturliga språket att använda för er trots att ni bor i finland? :)

J:
ja hödu de var en bra fråga de, alltså jag vet faktiskt inte varför vi bloggar på blogg.se. De e helt naturligt att använda svenska för mej för att mamma e finsk o pappa e svenskspråkig så jag kan bådeoch.

E: Jag & jojjo startade en blogg på blogspot.com, men vi tyckte inte riktigt om den, så därför bytte vi till blogg.se. Vet ej om det finns finska bloggsidor eller finlandssvenska. Jag skulle säja att jag kan o pratar mer svenska än finska. Min pappa e svenskspråkig o min mamma är finsk så jag kan båda språken bra.

2.Är ni nöjda med erat liv? =)
Om inte vad vill ni ändra?

J:
Ja, jag är väl helt nöjd med mitt liv, inte vet jag. Mitt liv är väl helt okej men ofc kan man ju alltid förbättra men men, jag skulle vilja bo på nåt varmt ställe o så skulle man ju kunna ändra sina matvanor, haha !

E: De växlar ganska mycket o speciellt nu när jag är tonåring tror jag, men jag säjer nog att jag är nöjd med mitt liv. Klart att de finns småsaker jag skulle vilja ändra på, men ni får ta mej som jag är just nu.

3. Är ni vampyrer?

J:
såklart jag e !

E: Tror tyvärr inte det, men jag skulle gärna vilja vara en vampyr, åtminstone för en dag.

4. Favorit glass?

J:
Ben&Jerry chocolate fudge brownie och passionsorbet om de räknas som glass.

E: Tycker om Ben&Jerry glass, magnum, isglass... nästan allt slinker nog ner! :)

5. Favorit bok/böcker?

J:
Kul fråga nämligen jag hatar att läsa så jag läser helt enkelt inget, bara tidningar.

E: Jag har inte haft riktigt tid att läsa men jag tycker verkligen om "Allt för min syster" och "Pojken som inte fanns" - serien. Har också läst alla Harry Potter böckerna. Också mord, deckare, passion, såna böcker.

6. Har ni läst Twilight? Har ni sett den filmen?

J:
Nej jag har inte läst den, jo jag har sett filmen.

E: Tror jag har läst hela serien, tycker verkligen de är läsvärda! Har sett filmen ett par gånger, har den på dvd.

7. Tycker ni Edward är snygg i Twilight?

J:
Uh ja, haha !

E: Åtmintone i filmerna så är han smoking hot! I verkligheten så ibland, ibland inte.

8. Tycker ni om er klass? Tycker ni om B-klassen? (paralellklassen)

J:
Alltså jag har inget emot vår klass så den är väl helt bra,  B-klassen den e också bra o mindre bra haha !

E: Jo, jag tycker om vår klass, vi har bra gruppsammanhållning. B-klassen är nog nice, men jag tror inte de funkar lika bra i grupp som vi gör.

9. Vad är eran favorit serie på Tv?

J:
Oj nej jag hatar sånhär frågor för jag kan inte bara välja en, Sex and the city och Heroes och Lipstick jungle, jag kunde inte bara välja en !
 
E: Väldigt svårt eftersom jag följer många serier! Men t.e.x gillar jag Gossip girl, Top model, House....

10. Allt bra med dig?

J:
Jo helt okej här !

E: Lite svårt att svara på en sånhär fråga eftersom man inte vet om du menar jojjo eller mej, vi är ju 2 bloggare! Allt är bra med mej :)

11.Va vill ni arbeta med i framtiden, alltså yrke? Var vill ni bo? Vill ni ha barn?;D

J:
Något inom mode som att jobba på tex. på  Vecko revyn eller nåt sånt som att välja kläder till modeller och allt såndär kul eller så stylist skulle vara skitkul och make up artist eller så fotograf de är min stora passion jag älskar att fotografera! Dessutom e kameran en av mina bästa vänner, haha !
ja skulle vilja bo i typ stockholm haha jo men i nån storstad med massor med mode ,paris , new york ,london , om ja vill ha barn höh de ha ja nog inte tänkt på så mycket . 

E: Funderar nu just på att jag gärna skulle vilja bli kosmetolog eller något sådant. Vet ej var jag vill bo, måste ju se var jag hittar min blivande man, men skulle gärna vilja bo i Spanien åtminstone några år. Skulle vara roligt att återbesöka det efter en sån lång tid! Barn har jag inte riktigt funderat på men kanske skulle man trycka ut 1 åtminstone? Sedan skulle jag gärna vilja adoptera en kines eller en mörkhyad, de är så söta!

12. Vilka e era favoritaffärer?

J:
Då måste jag nog välja Zara fast de nu inte finns i Vasa men alltid då man far nånstans var de finns Zara så hittar mn en massa snygga kläder och skor !

E: Kanske H&M eller Gina tricot? :)

13. Vart e erat drömresemål?

J:
Just nu e jag supersugen på Cypern men mitt drömmresemål e nog New York !

E: Drömresmålet är nog Hawaii, men London, New York, Paris skulle inte sitta fel!


Hoppas ni fått era svar! ;)

//emppu&jojjo


Kommentarer
Postat av: Malin

Månadens blogg tävling hos mig ^^ Anmäl dig gärna!

Kram

2009-10-18 @ 21:45:38
URL: http://malinjennywestman.webblogg.se/
Postat av: Tess

Hej! Besök gärna min blogg och lämna en kommentar :) Vill du följa varandra via bloglovin?

2009-10-19 @ 12:19:31
URL: http://metrobloggen.se/killmee

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0