Osminkad.

Haft en lugn söndag...egentligen...

Dagens tema är smink eller inte.
Vad tycker ni, är de okej att komma osminkad på en fin tillställning? eller är det okej att komma uppsminkad (då menar jag väldigt avancerad make up) till skolan/jobbet? Brukar ni använda smink i skolan eller vara naturliga?
Jag har aldrig varit utan smink i skolan, men jag har faktiskt inte tänkt så mycket på saken...
Blir man behandlad på ett annat sätt om man går sminklös?
Jag tycker man är snygg med smink o utan smink, varför ska det vara så stor sak?
Kanske har det något med modevärlden att göra. Tidningar visar inte ofta upp osminkade tjejer o kändisarna ser ju oftast ut som de är på tipptopp. Har osminkat blivit någonting "fult" ?
Sminka dej eller inte, men kom ihåg vi får var o en göra som vi själva vill :)

Tycker att vi tjejer ska sluta glo på en tjej utan smink, de visar ju att hon har ett gott självförtroende!



kram
emppu

Kommentarer
Postat av: Anonym

Idag var jag utan smink i skolan och jag kände mig obekväm och tyckte jag fick några extra blickar^^Fast jag kunde inte ha smink när vi skulle laga gipsmasker så^^

men det var nog sista gången på lääänge jag var utan smink ;)



jag gillar er blog btw :)

2009-09-21 @ 18:19:45
Postat av: emppu

svar: åh, det var roligt att höra! , vill gärna veta vem du är, så hoppas du kommenterar med ditt namn nästa gång ;)

2009-09-21 @ 19:43:31
URL: http://emppujojjo.blogg.se/
Postat av: Susis

hrm..ja vi vet ju alla att jag oftast går osminkad :D:D

Jag tycker de e okei...å egentligen bryr jag mig int om va alla bitchar tycker. Men jag tror int att man "ryms med i di bitchigaste gängen" om man int har smink, men de stör int mig så då e de väl lugnt:D

Jag har gott om trevliga vänner ändå å du e ju en av di som accepterar mig ändå..hah:D

2009-09-22 @ 19:42:41
Postat av: emppu

sv till susis:

hmm.. :) de var roligt att höra vad du tycker.

Tack för kommentaren!

2009-09-23 @ 17:13:32
URL: http://emppujojjo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0