En fråga

Anonym om Riksdagsval 2011:
kanske vi ska rösta på nån som håller finland svenskt? varför tror du att unga är bättre? -.-

Svar: Tack för din fråga, den uppskattas!
Politik är alltid en känslig fråga att diskutera och eftersom jag inte kan så mycket om politik ska jag inte skriva så mycket eftersom jag inte vill att någon ska tolka det på ett felaktigt sätt. Till din fråga: Alla får rösta som de själv tycker bäst. Själv tycker jag att det är en rikedom att kunna både svenska och finska. Finland är ju trots allt ett tvåspråkigt land. Jag tycker verkligen inte att Finland ska bara ha finska som officiellt språk. Eftersom dethär med att svenskan borde slopas i skolorna är aktuellt tycker jag att vi finlandssvenskar ska försöka vårt bästa att fortsätta få ha våra rättigheter, t. ex. service på svenska. Jag hoppas verkligen att vår situation inte försämras, kanske den t.o.m förbättras i framtiden?

Unga är bättre? Det har jag inte skrivit, jag skrev: Vi unga ska ju rösta på kandidater som kan hjälpa just oss unga. Sedan så vet jag ju inte hur gammal du själv är. Kanske du tycker om man 20 år+ är ung eller om du tycker 45+ är ung. Men alla förstår ju att de oss unga de ska satsa på eftersom det är ju vi som är framtiden!

kram
emppu


Kommentarer
Postat av: Anonym

tack för att du förklarade bättre, missförstod lite det du hade skrivet där innan :)

2011-04-09 @ 18:24:14
Postat av: emppu

svar. varsågod, inga problem! :)

2011-04-10 @ 17:20:17
URL: http://emppujojjo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0