Curls + make up

Igår så lockade jag håret med min nya plattång, de gick faktiskt ganska bra! Kom i håg att använda något skydd först! Sedan är bara att locka slinga för slinga. Jag hade på den lägsta värmen eftersom jag inte ville ha jättetydliga lockar. Efter att jag lockat halva håret så sprayade jag hårspray. Sedan lockade jag resten o sprayade lite som slutfinish. Kramade också in en glansdropppe!
PS! Dagen efter var lockarna fortfarande fina, lite förbättring kan kanske behövas.







Nu har jag berättat klart om håret. Nu till sminket. Lägg en tunn o fin bas. Täck finnar o sånt med concealer om det behövs. Svep matt puder på ansiktet. Lägg på ögonen först en vit ögonskugga ända upp till ögonbrynet, sedan en guldbrun ögonskugga på ögonlocket. 2 lager mascara. På läpparna rosa läppbalsam.
Har på mej en rosa sidenblus o så har jag ju lockat håret + rosa läppar, de kan kännas lite för flickigt så jag matchade med svarta naglar o ett svart armband.

//emppu


Kommentarer
Postat av: Anonym

Kan du inte ta några bilder i färg, alla dina bilder är svartvita!

2010-01-12 @ 16:26:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0