Riksdagsval 2011

Hej, tänkte bara påminna er som är över 18 år att kom ihåg att rösta i riksdagsvalet. Datumet är 17 april om jag minns rätt men man kan ju förhandsrösta också om inte hinner på just den dagen.
På måndag i skolan så ordnas det så att alla vi som är omyndiga också ska få testa på att rösta. Själv var jag inte alls intresserad men efter valdebatten som vi fick lyssna på fredag märkte jag att även fast jag inte kan så mycket om politik så vill jag inte att det ska sitta fula, gamla gubbar där som bestämmer om saker och ting!
Vi unga ska ju rösta på kandidater som kan hjälpa just oss unga, de förstår bättre hur vi tänker och tycker om de själva inte är från stenåldern. 
Jag hade en aning på vem jag skulle rösta på men jag var inte riktigt säker. Som tur var finns det tex Yles valkompass, där man kan göra ett relativt snabbt test och se vilken kandidat som passar en själv bäst. Testet hittar ni HÄR 
Testet fungerade verkligen jättebra för mej. De bekräftade mina "aningar". Så nu har jag bestämt vem jag ska/ skulle ha röstat på.

//emppu


Kommentarer
Postat av: Anonym

kanske vi ska rösta på nån som håller finland svenskt? varför tror du att unga är bättre? -.-

2011-04-02 @ 20:11:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0