Samhällslära

Hallåå, äntligen här igen! Har faktiskt inte haft något speciellt för mej, bara försökt läsa på samhällsprov, vilket inte har gått särskilt bra.
Samhällslära är något jag vet väldigt lite om (så verkar de åtminstone just nu). Jag är inte 18 år alltså jag får inte rösta i något men ändå måste jag veta om partier o om alla gubbar o kärringar som sitter där, vad de kallas o vad de har för uppgifter. Förlåt, men just nu skulle jag inte kunna bry mej mindre.
Så jag bryr mej inte så mycket om politik. Tycker faktiskt själv att de är helt OK eftersom jag bara är 15.
Men å andra sidan ni som följer vår blogg, har kanske märkt att jag har tagit ställning till några saker, tex senaste inlägget var väl då jag skrev o uttryckte lite av min åsikt om då 12-åringen gömde en baby i snön. Så då tog jag ju ställning i något, jag valde vilken ställning jag skulle ta o hade en åsikt, så de kanske räknas lite som politik o då har de ju något med samhällslära att göra. Och ni nu som läst mitt inlägg undrar säkert nu att vad sitter jag här o babblar om egentligen? Svaret är att jag uttryckte lite ilska o frustration. Nu hoppas jag att min mediumstora huvud hunnit med samhällsboken så att något fastnat därinne!


emppus hjärna

//emppu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0