Tips!

Som ni vet har jag varit jätteblond, men jag valde att färga mörkare nu eftersom mitt hår blivit så slitet av att jag blekt de så mycket. Första gången då jag färgade håret mörkt höll färgen bara i 1 månad o sedan försvann färgen, jag blev så besviken! På andra försöket så bytte jag frissa till en som jag vet färgar jättebra, o först var det nog lite för mörkt, men färgen bleks p.g.a att jag blekt mitt för mycket o nu har jag en passlig hårfärg som ser naturlig ut.
Sedan så gäller det ju att ha rätt produkter. Visar vad jag använder just nu.


schampo o balsam från Tigi, köpta hos en frisösalong. Hårinpackning phc från kicks, jättebra!
Tvätta håret 1-2 ggr som vanligt. Skölj. Torka håret med en handduk o kamma gärna igenom håret lite före du lägger balsam/hårinpackning. Det gör så att håret kan suga in näringsämnena. Låt verka och skölj noggrant. Själv använder jag hårinpackning 1 gång i veckan, annars balsam.


phc protecting energizer från kicks o LÓréals hot straight från Anttila.
Brukar variera mella sprayen, men mans ska alltså spraya efter duschen i handdukstortt hår. Phc luktar helt underbart o skyddar mot solen o man också spraya i torrt hår. Hot straight, spraya försiktigt så de inte hamnar på golvet för då de torkar halkar man! Väldigt bra om man plattar sitt hår ofta.


Root Boost från Tigi o Sebastian drops, alltså silikondroppar, båda från frisörsalong.
Skaka root boost flaskan väl o spraya nära benan o "fluffa" upp håret. Kamma igenom håret så de kommer lite i hela håret. "fluffa" igen. Du behöver bara en silikondroppe som du lägger i handen o pressar in i hårlängderna, de gör så att de blir lite glansigare.

//emppu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0