Vänsterhäntas dag

Idag är det ju Fredagen den 13... oj oj, hoppas allt går bra. Själv tror jag denhär dagen kommer att gå prima eftersom det är också Vänsterhäntas dag.
Vill bara fatta mej kort här. Det är bra att de finns anpassade saker till vänsterhänta bl.a. saxar, slevar (matlagning). Men oftast finns de inte i vanlig affärer vilket jag tycker är synd. Själv så har jag lärt mej att tex sticka, spela instrument som en högerhänt. Varför? Jo, eftersom allt går snabbare då. Läraren behöver inte visa skilt åt mej utan jag lär mej på samma gång som alla andra. Jag vet att min skrivstil inte är den bästa just eftersom jag är vänsterhänt men jag skyller inte på det, nåja min stil är iallafall läsbar. 2 kändisar som är vänsterhänta är till exempel Oprah Winfrey & Brad Pitt.
Jag är en stolt vänsterhänt men de finns ju vissa saker som inte passar vänsterhänta men det är bara att lära sej och anpassa sej, alla vänsterhänta ni ska ha en riktigt bra dag! :) (högerhänta också för den delen, hihi)



//emppu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0