Jag kan vända vapen till insekter

Cyklade iväg till biblioteket med lillebror för att låna böcker. Sist jag läste något ur en bok var ju i skolan, annars har jag bara bläddrat i tidningar. Lånade också böcker eftersom på fredag åker vår familj och hälsar på släktingar och vi kommer hem först på måndag, så det är bra att ha något att läsa då man sitter i bilen/ inte har någonting att göra. Nåja, lillerbror ville läsa om vapen men som tur var fick jag honom övertygad att läsa om insekter istället, bra! Själv lånade jag 3 svenska + 1 finsk bok, tog också an en utmaning: att läsa en engelsk bok. Jag har aldrig läst ut en bok skriven på engelska så får se hur dehär går, boken jag ska läsa är new moon från twilight så de är inte den tunnaste....påminn mej att hålla er uppdaterade!

Efteråt så cyklade vi till fammo&faffa, vi satt där ute en stund i solen sedan plockade vi lite jordgubbar direkt från jordgubbslandet, de var så gott!



//emppu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0