korta, långa, du väljer

Naglar. Naglarna kan se ut på många olika sätt på olika människor. Väldigt lätt är de också att variera om man skulle tröttna. Klippa kortare, spara till längre, lacka till en ny färg...

Viktigt är att ta bort gammalt nagellack med nagellacksborttagningsmedel (långt ord?) sedan klippa med nagelsax om man vill. Själv så filar jag naglarna med en glasfil, den är skonsam mot naglarna. Grunda sedan med ett genomskinligt nagellack. Lacka sedan naglarna i den färg du vill ha i 2 omgångar, låt torka mellan varven. Sedan topplack på, då håller naglarna superbra!

Jag är en person som tar hand om naglarna typ 1 per vecka/varannan vecka. Tänker inte spendera hela mitt liv bara på mina naglar. Men jag gillar verkligen att ha nagellack. Känner mej nästan "naken" om jag är utan. De är inte liksom hela emppu annars :) Svårare är de ju att ha riktigt långa naglar då man spelar instrument men jag försöker.


min samling av nagellack, ibland stjäl jag från mamma också


Tänkte också tipsa er om dessa ögonskuggor! Jag beställde dem från nelly o man får hem 5 par. De finns i olika färger. Lätt om man inte är så händig med ögonskuggor, jag tror jag ska använda på skolavslutningen!

/emppu

Kommentarer
Postat av: Therese

Åh tack så mycket! Bra nageltips!

2010-05-17 @ 21:56:35
URL: http://thereselerin.bubbleroom.se
Postat av: christa

sv: Ingen aning för mamma köpte den åt mej :D:D

2010-05-18 @ 10:30:12
URL: http://lifeofchribz.blogg.se/
Postat av: Jessica

nej vad coolt!

2010-05-18 @ 14:42:56
URL: http://ohsweetmother.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0