Dagens fråga

Jag måste bara fråga, vad är tuggummipop? :)

Svar: Egentligen skulle jag ha kunnat skriva bara pop, men jag tycker om ordet "tuggummipop". (Men orden skiljer sej nog från varandra) Det är inte vanligt så det är inte konstit om man inte har hört talas om ordet.
Iallafall, kollade upp det lite på wikipedia så jag skulle veta hur jag skulle uttrycka mej. Komersiell pop och disco kan vara just tuggummipop, men man kan inte speciellt säja vilka låtar eftersom det är mer efter vad man själv tycker. Ordet används som ett nedvärderande ord, oftast.
Tuggummipop för mej är glatt, energiskt med lätta texter, det är jättesvårt att förklara men det jag vill säja är att jag inte förknipper det som något negativt.

kram
emppu


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0