Emma som liten

Anonym om Detta visste ni inte om mej...:
berätta om då du bodde utomlands! var, när osv. :)! tack på förhand.

Då jag var ca. 10 månader gammal flög vår familj iväg till El Salvador på grund av min pappas arbete. Jag har ovanligt mycket minnen från den tiden fast jag var så liten. Människorna är mycket öppna och vänliga där och på torget ville alla krama och hålla i mej eftersom det var så ovanligt att jag var så ljushyad. (jag har ju fortfarande inge pigment i kroppen!) Jag kallades för "Dockan". Vi var mycket med en annan familj som vi ännu har lite kontakt med, de har en flicka som var nog några år äldre än mej så jag vet inte riktigt om vi lekte tillsammans eller om hon tog mera hand om mej, haha. Jag hade också en sköterska där, det var säkert så jag lärde mej spanska. Ja, då jag bodde där pratade jag finska, engelska och spanska. Pratade inte svenska eftersom jag inte såg pappa ofta och kom inte i kontakt med svenskan. Farmor har berättat att då vi kom på besök hit till Finland och hon skötte mej blev hon panikslagen då hon inte visste vad jag ville ha då jag sa: papel. Hon försökte bjuda allt och till slut så bjöd hon ut ett helt vanligt papper. Jag tyckte om att rita då jag var liten. Vi flyttade tillbaka hit då jag var 2-3 år. Mamma och pappa har fotat 3 fotoalbum och det var roligt att bläddra igenom dem idag. Här har ni några bilder:


då jag var liten hade jag först brunt hår, sedan blev det orange och sedan platina blondt. Jag kallar det för normalt.




Vi hade en stor pool också men denhär lilla var min favorit.


Åh, denhär påsken! Pappa kom hem och hade tagit med sej godsaker till mej.


kram!


Jag kollade ju mina barnprogram på engelska. Bland annat älskade jag Barney (lila) och Big Bird (gula) Handduken på bilden har jag fortfarande kvar (!)

Om det är något jag glömt bort och det är något ni undrar över så är det bara att fråga på och kommentera :)

//emppu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0