I'm your little monster

På torsdagsmorgonen kom jojjo och hämtade upp mej hemifrån och så for vi iväg till tägstationen. Vi bytte tåg i Seinäjoki och sedan fortsatte vi till helsingfors. Tågresan gick snabbt och smidigt och hotellet låg jättenära centrum så vi gick dit och checkade in och började packa upp lite. Sedan gick vi lite på stan och for och åt på en indisk restaurang, jättegod mat! I hotellrummet lade vi på nytt smink och bytte om, sedan bar det av mot hartwall arenan!

Vi kom dit en timme före Lady Gaga började sjunga. Jag funderade på om jag skulle ha köpt en t-shirt där men jag gjorde det inte sedan tillslut. Vi gick o satte oss och efter lite väntande började konserten. Vi såg henne jättebra på en såndär jättestor skärm men vi såg nog henne också därnere så jag är nöjd med våra sittplatser.
Vad ska jag säja om uppträdandet? Det kändes så mäktigt, jag kan fortfarande inte förstå att det var jag som satt där och njöt av showen. Allt ljus och ljud funkade bra, dansarna och bandet var skitbra (och snygga!)
Jag måste säja Lady Gaga sjunger jättebra live, blev faktiskt positivt förvånad över hur duktig hon är. Man fick så mycket mer ut av konserten då hon också pratade, skämtade och sjöng då hon bara själv spelade på piano. Jag tycker hon är verkligen duktig och musikalisk :) Hon bytte outfits många gånger, helt galna kläder! Det var en massa småflickor där, ungefär i 10-årsåldern, inte riktigt passande tycker jag. Tiden gick så snabbt och vips började konserten ta slut, vi for på toan och sedan i taxikön. Det hade redan samlats en hel hop med männsikor som köade och det var jättekallt där ute men till slut fick vi en taxi och åkte till hotellet.
Efteråt så gick vi några meter till Deli och köpte mat = världens godaste chokladkaka som smälte i munnen!


google

//emppu


Kommentarer
Postat av: Luksusdyret

Sv: Tror jeg ville gått for grå egentlig :) Men nå virker det som om alle har disse/skal kjøpe disse, så da vet jeg ikke helt, hehe :) Tusen takk for det, er veldig koselig å høre :)

2010-10-17 @ 13:34:02
URL: http://www.luksusdyret.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0