Princess Street

Nu har ska jag ladda upp bilderna från fredagen då vi var i Skottland. På fredag for vi först till min faster där hennes man lagade English Breakfast åt oss, det var riktigt gott men inget jag skulle vilja äta varje dag på morgonen (man hölls mätt länge). Efter morgonmålet for vi med en double-decker in till stan. Trodde inte att de skulle finnas så många tvåvåningsbussar men de var mer ovanligt att se en vanlig buss där! Vi kom till Princess Street en gata som bestod av en massa butiker. Jag och Erika gick själva i stan så då vi var påväg till ett köpcentrum så hörde och såg vi en man som spelade säckpipa med kilt och allt. Vilken känsla jag fick då alltså, det kändes verkligen att vi var i skottland då! Vi gick nog igenom de allra flesta butikerna och klockan tittade jag inte alls på, så jag vet inte hur många timmar vi var där. (shoppingen har jag redan lagt upp, kika längre ner i bloggen) Sedan var det dags att åka till min faster, vi hann nätt och jämt med bussen, alla sprang. Nog för att bussen gick 4 gånger per timme men iallafall. Hemma hos henne beställde vi hem mat och hade det mysigt. Sedan for de vuxna till puben. Senare frågade min faster om jag ville följa med henne dit och det gjorde jag, ensam. Men det gick bra, alla som var över 14 år slapp in, konstigt nog. For nog ganska snabbt därifrån men nu har jag sett hur en pub kan se ut! Min lillebror fyllde 9 år också denhär dagen, hoppas han tyckte att resan var bra. Jag "skötte" Ethan några korta stunder på kvällen. Sent på kvällen for vi till hotellet och alla somnade jättefort efter en lång dag.




The Scott Monument








hoppas mina vykort kommer fram!

//emppu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0