Vapen!?

Bläddrade igenom Vasabladet och mina ögon fastnade genast på en liten artikkel som hette: H&M-ring misstänkt vapen.
Jag tänkte att vad fan är det här för något men jag fortsatte att läsa. Det hela handlar om att h&m säljer en tvåfingersring och detta måste nu stoppas eftersom en polisutredning på ringen måste avgöra om ringen betraktas som ett knogjärn = i så fall kan h&m bryta mot vapenlagen. Senaste beskedet är att alla butiker i norden ska dra in ringarna. Hela artikkeln finns här

Jag tror man skulle kunna debattera om detta ganska länge.
Varför förbjuda dessa ringar? De är ju trots allt bara ringar och det finns ju farligare vapen. Men o andra sidan kanske det börjar kännas mer "otryggt" om allt fler börjar gå med dessa ringar. Tänk att få ett slag i ansiktet, aj.


google, random bild

Vapen eller inte?

//emppu


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0