Svar på era frågor!

1. Vad använder ni för kamera? :)

J:
Canon EOS 450, fungerar jättebra men jag skulle vilja ha en liten också för min systemkamera e så tung o stor att dra med sej men den tar verkligen bra bilder!

E: Sony Nex-5K, själva kameran är jätteliten för att vara en systemkamera men objektet är normalstort. Man kan byta objekt till den, tror jag ska önska mej ett objekt till kanske då jag fyller år. Jag har skrivit mer om den förr, så det är bara att kika in i kategorin "frågestund."

2. Vilken skola vill ni till efter 9:an?
Vad har ni för framtidsdrömmar eller yrke? :)

J: jag går ju på ettan i gymnasiet så jag ska nog inte söka till nån annan skola heh. Oj drömmar huh jag har så många drömmar, ett tag ville jag vara flygvärdinna och sedan ville jag bli delfintränare(de vill jag faktiskt ännu!) och sedan ville jag jobba på gym och så har jag velat bli fotograf och en massa annat. Skulle kunna rabbla upp hur mycket som helst. Jag vet inte va jag vill men nu som mål har jag att klara av gymnasiet och komma ut med någolunda bra betyg och kanske ta o resa i ett år o explore the world, jag vet inte. Men yrke har jag inte en blekaste aning om och därför for jag till gymnasiet så jag får fundera. De jag absolut inte vill bli är läkare, sjuksköterska, sköta gamlingar. Inte för att jag tycker att de är dåliga jobb utan jag skulle aldrig klara av det, nålar, knivar o grejer nehej inget åt mej, man måste vara tuff om man ska klara av sånt!
E: Som sagt går jag också i ettan i korsholms gymnasium. Min framtidsdröm är väl att få resa lite då jag ännu är ung. Få fara och festa utomlands och helt enkelt ha kul! Dethär med vilket yrke jag ska välja är svårt. Är väldigt tacksam över att jag valde gymnasium istället för att fara o studera till kosmetolog. Nu får jag lite mer tid att fundera! Just nu känns det som jag skulle vilja jobba med barn. Kanske bli lärare? Jag kommer säkert att ändra åsikt snart, hah.

3. Va smink använder ni ? Hårprodukter ?

J:beror på men sådär till vardags kör jag på i.d bare minerals mineralfoundation, maxfactor false lash effect(bäst!!), såklart ögonfransböjare, ögonbrynspenna från maxfactor, rouge ibland från bodyshop eller solpuder från isadora, eos lipbalm.

E: Smink: Loreals true match foundation, Maxfactors false lash effect eller Maybellines the colossal volum' mascara, ögonbrynspenna från Lumene nr 3 (ljusbrun), Lumene concealer nr 1 och mineralpuder nr 1. Läppbalsam eller läppglans. Ögonskugga med mera vid finare tillfällen.
Hår: Shampo Aussie color mate och balsam Aussie color deep treatment. En gång veckan använder jag hårmask från phc. Efteråt sprutar jag värmeskydd från TRESemme och sedan antingen phc protecting energizer eller aussie miracle hair insurance. Och mitt nya serum som jag köpte ganska nyligen, alltså aussie dual personality.



4. hur myki kosta didä lush-produkterna? o varifrån e di?

J: Allt ligger typ runt 10-15 euro. (Största storlekarna brukar ligga runt 20e) De beror på vilken storlek man köper och vad man köper, men de som e bra är att de är 100% handgjorda. Min absoluta favorit är happyhippy showergel och lemonflutter nagelkräm. Produkterna är från en butik i Helsingfors.

E: Ansiktsmaskerna jag köpte kostade 9,90e var. Men de kommer nog att räcka några gånger, så relativt billigt.  Tyckte det var en mysig butik med jättetrevlig personal. Jojjo handlade som en galning, vågar inte berätta hur mycket hon köpte och hur mycket det började kosta!



5. älsklingsmat??

J: Favoritmaten är nog tortilla eller chickensallad med chilinötter, yummy!
E: Svår fråga, haha. En god biff, pasta och sallad: kyckling eller tonfisk.

6. kan ni lägga upp ett träningsprogram som ni brukar göra , ja menar vilka jumppor brukar ni vara på och vilka dagar och vilket gym ?

J: Måndag: bodyattack, spinning. Tisdag: step&body, RPV. Onsdag: bodyattack +en timme i salen. Torsdag: step&body + en timme i salen. Fredag: RPV/vilodag. Lördag: spinning, body. Söndag: zumba/spinning, tbc/vilodag. I ladyline centrum. Jag brukar inte vara till sports club för att de är så långt att gå från bussen, eller långt men en bra bit att gå så jag går till ladyline istället och jag trivs jättebra där!

E: Det beror helt på från vecka till vecka eftersom jag har så mycket annat att göra också. Men jag skriver hur jag oftast brukar göra. Hinner inte till gymmet på måndagar. På tisdag är jag i salen och kör mitt eget träningsprogram. Jag börjar med löpning och sedan går jag igenom de maskinerna som jag ska. Kör 3X15 alltså tre set med femton repititioner. Jag kan inte ha så mycket vikt på men istället gör jag så att "musklerna bli längre". Efter jag är klar så varvar jag ner eller stretchar. Onsdag och torsdag är vanligtvis vilodagar, fast på tordagar har jag gymnastik i skolan. Fredag: RPV eller ledig. Lördag: spinning och body. Söndag: Zumba och TBC.
Jag går också på Lady Line i centrum, jag och jojjo brukar fara tillsammans.

7. Vilket är ert favorit gymprogram?

J:
Mitt favoritprogram är nog step and body nu just eller bodyattack, kan inte bestämma mej.

E: Åh, jag vet inte vad jag ska välja! Det beror på vilket humör jag är på... Jag säjer såhär Body, TBC eller RPV, hehe.




8. favoritoutfit ?

J: Svarta jeans, nån söt tröja helst nån grå eller pastellfärg inte superfärgglada, jag gillar inte sånt, vita convere, skinnjacka+ tubhalsduk. Eller jeans, peak perfomance huppare och converse (skönaste outfitten nånsin)är min favoritoutfit just nu.

E: Jeggings, och min svarta transparenta skjorta från gina tricot. Jag gillar blommigt, flickigt, spets, transparent och läder. Favoritoutfiten till fest är nog klänning, ballerinas och smycken. Skor till vardags är converse eller fransskorna.

Tack för era frågor, hoppas ni lärde något nytt om oss! Om något lämnade oklart är det bara att fråga! :)

kram
emppu&jojjo 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0