Penkkis!

Idag var det alltså penkkis = bänkskuddardagen då ABina åker iväg på lastbilsflak. På morgonen så for jag till jojjo. Tillsammans for jag, jojjo o sarah till skolan. Vi gick bakom bilar för att inte bli upptäckta men vi kom inte undan utan blev attackerade av läppstift som målades i ansiktet. Sedan då vi kom till skolan så tejpades vi och så var vi tvungna att krypa till "mull-hagen". Efter en lång stund slapp vi in i värmen, där så blev man ännu mer sminkad: mascara på ögonbrynen, läppstift över hela ansiktet och allt möjligt. Mitt hår fick en omgång av hårspray, hårmousse och tandkräm. Jag som tvättat håret på morgonen! De var mycket olika aktiviteter och sedan så var vi tvungna att städa efteråt.
På gymnastiktimmen försökte jag få bort de sista av sminket och tvättade bort tandkrämen ur håret. Efter skolan så for jag på workshop (hörde till aktivitetsveckan)
Visste faktiskt inte så mycket om penkkis eftersom jag inte har storasyskon men vissa saker var roligare och vissa mindre men överlag så var det en rolig dag, haha :)
En bild på hur vi såg ut kommer kanske i bloggen om jag får den, hade inte med egen kamera.

//emppu


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0